icon-lookinglass.svg
icon-lookinglass.svg
icon-shop-cart.svg
logo.svg
logo.svg
logo.svg
icon-lookinglass.svg

Hoe maak ik mijn toestel klaar voor reparatie?

Door Eline Borms op 15/05/2019 in de categorie Tips & tricks

Je Apple toestel is gemaakt om lang mee te gaan, maar af en toe kan er zich een defect voordoen – of het nu om een fabricagefout of ongevalletje gaat. Lab9 is gelukkig ook Premium Service Provider en helpt je graag met de herstelling van je toestel. Gebruik onderstaande tips om je toestel zo vlot mogelijk binnen te brengen in één van onze winkels.

Blog-Hoe-maak-mijn-toestel-klaar-voor-reparatie.png

1. Maak een back-up van je toestel via iCloud of iTunes

 

Eén van de belangrijkste stappen die je moet doorlopen vooraleer je je toestel binnenbrengt ter herstelling is het maken van een back-up of reservekopie. Op die manier ben je zeker dat er geen gegevens verloren kunnen gaan tijdens het herstellingsproces. Een back-up via iCloud maak je door naar Instellingen te gaan, op je naam bovenaan te klikken en nadien op ‘iCloud’. Als je een beetje naar onderen scrollt, zie je ‘iCloud-reservekopie’ staan. Wanneer je dit opent, kun je meteen een kopie maken of instellen dat je toestel automatisch kopieën maakt. Vind je de juiste instellingen niet meteen terug? Misschien helpt deze video je wel. 

 

Je kunt ook een kopie maken via iTunes, maar hiervoor heb je een pc of Mac nodig waar iTunes op geïnstalleerd staat. Indien je iTunes nog niet geïnstalleerd hebt, dan kun je dit via deze link: https://www.apple.com/benl/itunes/download/. Wanneer je je toestel aansluit aan je computer zal iTunes automatisch je toestel herkennen (mogelijks moet je je toegangscode ingeven om je computer toegang te geven) en synchroniseren. Je kunt dan kiezen om een reservekopie te maken in iCloud of indien je niet genoeg vrije ruimte hebt, op de computer zelf.

 

2. Schakel je toegangscode en Find My iPhone uit


Om het herstelproces zo vlot mogelijk te laten lopen, wordt er ook steeds gevraagd om de toegangscode van het toestel uit te zetten. Dit doe je via Instellingen, Touch ID en Toegangscode / Face ID en Toegangscode. Bij het openen van dit scherm wordt ter beveiliging nog eens je code gevraagd. Daarna kan je kiezen voor ‘Zet code uit’. Je vult voor de laatste bevestiging je code nog eens in en klaar is kees! Bekijk de stappen via deze video

 

Als laatste is Find My iPhone/iPad uitschakelen een vereiste om je toestel bij ons binnen te brengen voor herstelling. Indien deze beveiliging niet uitgeschakeld is/kan worden dan kan de herstelling niet doorgaan. Deze beveiliging uitschakelen doe je via Instellingen, je naam bovenaan, iCloud en ‘Find My iPhone/iPad/iPod’. Wanneer je de schakelaar uitzet, vraagt het toestel naar het wachtwoord van je Apple ID. Zodra je dit correct hebt ingevoerd, wordt de beveiliging uitgeschakeld. Hoe je dit doet, kun je hier bekijken. 
 

Nu is je toestel helemaal klaar om hersteld te worden!


Nog een laatste belangrijke tip: ben je particulier en is je toestel minder dan twee jaar oud? Breng dan zeker je origineel aankoopbewijs mee zodat we de garantie van de herstelling kunnen navragen (indien het niet gaat over schade door ongevallen). Zelfs indien je het toestel niet bij ons hebt aangekocht, kun je steeds bij ons terecht voor herstellingen onder garantie.  

Plaats een reactie