APPLE SERVICE EN HERSTELLINGEN
Lab9 beschikt als enige in België over een door Apple goedgekeurde hersteldienst in elk van onze winkels. Je kan er dus zeker van zijn dat je toestel in de beste handen is.
Onze door Apple opgeleide service-medewerkers zijn de aangewezen mensen die je snel en vakkundig weer aan het werk kunnen zetten en je opnieuw een optimale ervaring met je Apple-toestel kunnen garanderen. Je krijgt geweldig advies en ondersteuning van de mensen die begrijpen hoe belangrijk je apparaat voor je is.
We zijn er om je te helpen.
Deskundig advies en persoonlijke service
Lab9 is als Apple Premium Reseller (APR) dé Apple expert in je buurt. We zijn erkend en ondersteund door Apple wegens onze uitstekende klantenservice, met speciale aandacht voor oplossingen, service en support.
Onze medewerkers zijn professioneel opgeleid en weten waarover ze spreken. Of je nu een Apple product nodig hebt voor jezelf, je gezin of voor op het werk, je krijgt hulp en advies van echte experts om de juiste keuze te maken.
Heb je een uitgebreider probleem of een vraag die een iets persoonlijkere aanpak vereist, dan kan je beroep doen op een One-to-one sessie.
Tijdens een dergelijke sessie ga je samen met een Lab9-medewerker aan de slag om bijvoorbeeld je nieuwe Mac gebruiksklaar te maken, of om vragen te stellen over de werking van je Apple product.
Gratis introductielessen
Sta je op het punt om eindelijk de stap te zetten en twijfel je nog of Apple echt iets voor jou is? Schrijf je in voor een van onze opleidingen of workshops en laat je overtuigen. Of ben je al iets langer een Apple-gebruiker en wil je nog meer uit je toestel halen? Ook dan zijn onze gratis introductielessen zeker iets voor jou!
Deze lessen zijn gratis voor elke Lab9-klant, en kunnen onbeperkt gevolgd worden.
Een greep uit ons lesaanbod: Maak kennis met Mac, Op weg met iPhone en iPad, De onmisbare voordelen van iCloud, Creatief en productief met Mac apps, Fotowandeling, …
We hebben zeker een opleiding die bij je past!
We nemen je oude toestel over
Je oude toestel is nog geld waard! Wordt het tijd je oude Apple toestel te vervangen door een recent model? Of ben je op zoek naar leuke en handige acccessoires voor bij je toestel? Je kan met onze overnamedienst de kost van je nieuwe aankoop verlagen.
Lab9 neemt je oude Mac, iPad, iPhone of Apple Watch over en we geven het een tweede leven. Indien je toestel geen waarde meer heeft, laten we het recycleren.
Lab9 ProtectPlan & AppleCare
Ben je van plan een nieuw Apple toestel te kopen? Een ongelukje is helaas snel gebeurd. Kies voor het Lab9 ProtectPlan om je te verzekeren tegen valschade, waterschade en diefstal.
Je kan er ook voor kiezen om de standaard garantie van je Mac of iPad uit te breiden met AppleCare. Hiermee geniet je tot 3 jaar telefonische ondersteuning door Apple zelf én wereldwijde dekking voor herstellingen.
HERSTELLING AANMELDEN
Is je Apple toestel defect of ondervind je problemen ermee? Hier kan je dit melden aan de technische dienst in onze winkels, die daarna contact met je zal opnemen om concreet af te spreken wanneer je kan langskomen met je toestel in de winkel.
Hoe kan je zelf voor een vlotte herstelling zorgen?
Maak vooraf een reservekopie. Hoewel we steeds met de grootste zorg omgaan met je toestel en data, kan Lab9 niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies van gegevens.
Indien je toestel niet bij Lab9 gekocht werd maar wel nog binnen garantie is, dan zullen we het originele aankoopbewijs nodig hebben om de herstelling vlot te kunnen uitvoeren.
Zorg dat je al je nodige logingegevens nog weet of bij de hand hebt. Deze zijn in de meeste gevallen nodig om je toestel te kunnen testen en een correcte diagnose te stellen.
Schakel de Vind mijn-functionaliteit (Find my) uit. Als dit nog actief is, dan kan er geen herstelling uitgevoerd worden op je toestel.
Hier vind je hoe je dit doet.
Als Apple Authorized Service Provider voldoet Lab9 aan de strenge eisen die Apple aan een hersteldienst stelt. Dit betekent dan ook dat Lab9 goedgekeurd en aanbevolen wordt door Apple. Onze gecertificeerde technici helpen je bij het oplossen van hardware- of softwareproblemen.
Ze dragen zorg voor de herstelling van je Mac, iPad, iPhone, Apple Watch en accessoires, zowel binnen als buiten de garantieperiode. Hierbij worden uitsluitend originele Apple onderdelen gebruikt.
Indien nodig wordt je Apple product vakkundig hersteld, waarbij alles in het werk gesteld wordt om de hersteltermijn tot een minimum te beperken. Zo kan je snel terug aan de slag. Bij Lab9 kan je dus je toestel met een gerust hart achterlaten en rekenen op een perfecte herstelling of interventie.
Alle herstellingen worden in onze winkels ter plaatse uitgevoerd. Zo kan de duur van de herstelling zo kort mogelijk gehouden worden.
VEELGESTELDE VRAGEN
Heel zeker! Onze eigen hersteldienst repareert alle Macs, iPads, iPhones, Apple Watches en iPods. Ook indien die elders zijn aangekocht. In drukkere periodes geven we wel voorrang aan herstellingen van toestellen die bij Lab9 gekocht werden. Toestellen die gedekt zijn door de uitgebreide AppleCare-garantie hebben ook altijd voorrang op de andere herstellingen.
Is je toestel nog in garantie, dan wordt je toestel onderzocht en indien nodig gerepareerd zonder dat er eerst bestekkosten aangerekend worden. Buiten de garantie-periode wordt een bestekkost van € 50 voor Mac en € 30 voor alle andere toestellen aangerekend.
Er wordt steeds een grondige diagnose uitgevoerd. Zo kan bepaald worden wat het probleem is en welke onderdelen er eventueel dienen vervangen te worden. Als je toestel binnen garantie is, wordt de herstelling onmiddellijk uitgevoerd.
Is het toestel buiten garantie, dan wordt eerst de kost voor de eventuele herstelling meegedeeld. Als je hier mee instemt, dan wordt de hierboven vermelde bestekkost afgetrokken van de totale kost van de herstelling.
Als je beslist om de herstelling niet uit te voeren en je koopt een nieuw toestel in onze winkel, dan worden de bestekkosten in mindering gebracht bij de aankoop van je nieuw toestel. Dit kan tot maximaal 14 dagen na opmaak van het bestek.
Een herstelling duurt gemiddeld tussen de drie en vijf werkdagen, afhankelijk van het type toestel en de aard van het defect. Hou er rekening mee dat je je toestel een tijdje zult moeten missen. Indien je toestel bij ons gekocht werd, dan kan een vervangtoestel geregeld worden voor de duur van de herstelling, afhankelijk van de beschikbaarheid hiervan.
Contacteer je Lab9-winkel voor meer info hierover.
Bij sommige toestellen is een herstelling zo ingewikkeld en/of zou die herstelling zodanig veel tijd in beslag nemen, dat de beste en snelste oplossing een omruiling is. Een andere reden kan ook zijn dat het product, eens beschadigd, nooit meer 100% in zijn oorspronkelijke staat kan hersteld worden, waardoor de gebruiker geen optimale gebruikservaring meer heeft. En daar draait het bij Apple om. Daarom wordt bij iPhone, iPad, Apple Watch, AirPods, … vaak met een omruiling gewerkt.
Een dergelijk toestel wordt geleverd door Apple en kan nieuw zijn, of gelijkaardig aan een nieuw toestel zijn. In dit geval spreken we over een recertified toestel. Het is mogelijk dat er in dit toestel herbruikte onderdelen aanwezig zijn die niet onderhevig zijn aan slijtage. Deze toestellen dragen dan ook exact dezelfde garantie als het originele.
Indien het een omruiling onder garantie betreft, dan valt het omgeruilde toestel onder de garantietermijn van het oorspronkelijk aangekochte toestel.
HERSTELLING AANMELDEN
Is je Apple toestel defect of ondervind je problemen ermee? Hier kan je dit melden aan de technische dienst in onze winkels, die daarna contact met je zal opnemen om concreet af te spreken wanneer je kan langskomen met je toestel in de winkel.
Garantie:
Onverminderd de wettelijke waarborgen inzake verborgen gebreken voorzien in de art. 1641 B.W. tot 1649 B.W. en de bepalingen van de wet van 25 februari 1991 betreffende de aansprakelijkheid voor producten met gebreken, zijn enkel de waarborgen van toepassing zoals vermeld op de waarborgkaart van het aangekochte toestel, die integraal deel uit maken van de verkoopsovereenkomst. Behoudens uitdrukkelijke en schriftelijke afwijking bedraagt de waarborgtermijn 24 maanden. De waarborg jegens de professionele koper bedraagt altijd 12 maanden. In ieder geval verliest de koper zijn recht op waarborg, indien er wijzigingen worden aangebracht aan het geleverde goed of indien hij niet dadelijk melding maakt van het gebrek.
Algemene servicevoorwaarden:
01 De klant is verantwoordelijk voor eigen back-ups en wordt dus geacht steeds zelf over een reservekopie van zijn data te beschikken. Indien nodig kan Lab9 dit uitvoeren, alvorens over te gaan tot de herstelling. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn.
02 De herstelkosten van eventuele bijkomende defecten die gedurende de aanvankelijke diagnose / herstelling opduiken, zullen in een extra bestek worden meegedeeld en zijn dus mogelijk niet in de oorspronkelijk vermelde kosten inbegrepen.
03 Indien bij de diagnose blijkt dat een defect ontstaan is door eigen toedoen of foutief gebruik, dan vervalt de garantie en zal de gebruikelijke diagnose- en herstellingskosten aangerekend worden. Ook als het toestel zich nog binnen de garantieperiode bevindt.
04 Goederen die voor herstelling werden binnengegeven, dienen binnen een termijn van 3 maanden na datum van kennisgeving door Lab9 dat deze hersteld zijn afgehaald te worden, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Enkel de originele service- of bestelbon gelden als bewijs en dienen voorgelegd te worden bij afhaling van de betreffende goederen. Indien de termijn van 3 maanden overschreven wordt, zullen de goederen definitief en onherroepelijk eigendom van Lab9 worden, zonder voorafgaandelijke kennisgeving en zonder dat de klant aanspraak kan maken op een vergoeding of schadeclaim.
05 Op een herstelling is een garantietermijn van 3 maanden van toepassing. Deze termijn heeft geen invloed op de oorspronkelijke garantietermijn. Sommige herstellingen houden een omruiling (swap) van het toestel in. Het omgeruilde toestel valt onder de garantietermijn van het oorspronkelijk aangekochte toestel.